Saturday, January 2, 2010

Golgo Island aux JFJ'10

As last year, we'll be starting our convention round by the (highly recommended) "Journées Figurines et Jeux" in Sartrouville on January 16 & 17th.


We'll be taking a nice stock of Golgo metal for sale as well as a new participation game there, using the awesome train model Xavier/Chronohal had done a few years back for the Iron Dream Tounament IV and I thought I'd share the scenario here.



It's quite simple: the objective is to get to the train ASAP... Provided you have a valid ticket, stamped by the local authorities, otherwise you'll be shot down by the train guards.
Game will be played on the usual 36"x36" board crowded with hostile Golgoville hooligans, with the train placed in the middle waiting for its VIP passengers ; if we have a lot of people taking part (it's meant to be a short demo with as many players as possible) each will control a single character that will be given a ticket (a playing card) that has just as many chances to be valid (red) or not (black). The players will know what they drew, but their opponents won't, so some will have to move to the train fast and get paranoid about the other players near them, while others will have to be aggressive and steal tickets from the players who have a valid ticket - or at least, from the players *they think* have a valid ticket.
Given the nature of the scenario and the fact that they each control one unit/character only, new players can join the game at anytime.

Other variants have been suggested, like making the tickets secret to everyone including those carrying them (so that everyone is equally aggressive), or giving players the possibility to challenge the train guards instead of simply getting shot down if they don't have a valid ticket.

For those of you who speak French, here's the original scenario setting, which I'm afraid I wouldn't be able to aptly translate in English :)

Au coeur de ce scénario incroyable, un train. L'histoire, c'est que tout un tas de mecs voudraient bien monter dans le train, mais que la plupart, à l'image de l'usager moyen de la RATP en Seine Saint Denis, n'ont pas de ticket. Il faudrait qu'ils passent vite fait au guichet parce qu'on les attend le dimanche à Nancy, mais tous les guichets ont été écrasés par un hamster géant zombie -la mégatuile- alors la queue n'avance pas vite et les gens s'impatientent et ils gueulent qu'on leur avait promis le service minimum et que s'ils tenaient les sympathiques syndicalistes de chez SUD ils leur feraient la peau. Le scénario est prévu pour beaucoup de gens qui veulent tenter une partie vite fait. Ils contrôlent un seul personnage et doivent le faire parvenir au milieu (où se trouve le train rempli de contrôleurs armés jusqu'au dents) en se frayant un chemin dans la gare du N... dans une aire de jeu dévastée peuplée de vilains hooligans. Le gag est que seule une poignée a un ticket: chaque joueur pioche une carte dans le tas et la garde secrète - rouge et le personnage a son ticket, noir et le personnage n'en a pas. Comme personne ne révèle s'il a ou non un ticket avant d'arriver à portée des fusils des gardes (ce sera genre 9-12 pouces) en faisant "ouhou! ne tirez pas", il y aura d'ici là doute sur qui n'a pas de ticket et doit buter quelqu'un pour lui piquer et qui en a un et doit se précipiter vers le train, en prenant garde au mec à côté de lui qui a peut-être bien des velléités de l'égorger.

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